Фото без опису

Ветерани війни - це особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав.

До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни.

Правовий статус ветеранів війни визначає Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.20.1993 № 3551-XII (далі – Закон).

Звертаємо увагу! Право на отримання пільг настає лише після отримання відповідного посвідчення (учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника війни). 

ПІЛЬГИ НА ОПЛАТУ ЖКП ДЛЯ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ

Статтями 12-14 Закону передбачено наступні пільги ветеранам війни на оплату житлово-комунальних послуг:

  1. Плата за користування житлом (квартирна плата).
  2. Плата за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами).
  3. Знижка вартості палива, в т.ч. рідкого, - для осіб, які проживають у будинках без центрального опалення.

До відома! Соціальні нормативи, в межах яких надається пільга на оплату ЖКП, встановлені постановою КМУ від 6 серпня 2014 року «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» (зі змінами). 

Знижка вартості комунальних послуг залежить від соціального статусу пільговика:

  • особам з інвалідністю внаслідок війни – знижка 100% (без врахування доходів),
  • учасникам бойових дій – знижка 75% (без врахування доходів),
  • учасникам війни – знижка 50% (з врахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї пільговика в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Цей дохід не повинен перевищувати величину доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу. На 2023 рік - це 3760 грн.).

Пільги на оплату ЖКП надаються ветеранам війни та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла та форми власності на нього. До членів сім’ї пільговика належать:

  • дружина (чоловік);
  • їхні неповнолітні діти (до 18 років);
  • неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства І та ІІ групи або особами з інвалідністю І групи;
  • непрацездатні батьки;
  • особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням особи, яка має право на пільги, та проживає разом з нею;
  • особа, яка проживає разом з особою з інвалідністю внаслідок війни І групи та доглядає за нею, за умови що особа з інвалідністю внаслідок війни не перебуває у шлюбі.

НА ЯКИЙ ТЕРМІН ПРИЗНАЧАЮТЬ ПІЛЬГИ?

• Учасникам бойових дій – безстроково.

• Особам з інвалідністю внаслідок війни – на строк дії посвідчення, що підтверджує відповідний статус.

• Учасникам війни – протягом 12 місяців з місяця визначення відповідного права на пільгу.

У випадку, якщо пільговик користується пічним опаленням та скрапленим газом для приготування їжі, для отримання пільги на ці послуги потрібно звертатись  щороку.

До відома! Пільговик зобов’язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг. Тому при зміні у складі сім'ї чи місця проживання, зміні в переліку послуг, на які здійснюється призначення пільг, необхідно повторно подати заяву з урахуванням нових обставин, що впливають на надання пільг.

ЯК ОФОРМИТИ ПІЛЬГУ?

Нарахування пільги на житлово-комунальні послуги з 1 грудня 2022 року здійснює  Пенсійний фонд України. Для оформлення пільги пільговик повинен подати заяву особисто. В окремих випадках законодавством передбачено звернення законного представника пільговика (наприклад, опікун особи, яку визнано недієздатною).

Важливий момент! Пільга призначається тільки особам, дані про яких внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - ЄДАРП).

Якщо дані про пільговика внесено про ЄДАРП, то йому потрібно подати лише заяву про призначення пільги.

Якщо пільговика немає в ЄДАРП, то для оформлення пільги слід подати дві заяви:

  • заяву про внесення особи до даного реєстру,
  • заяву про встановлення пільги

При наявності усіх необхідних документів заяви можна подати одночасно.

Окрім заяв, також потрібно мати оригінали:

- паспорта

- ідентифікаційного коду

- пільгового посвідчення

- номер рахунка (за стандартом IBAN) та найменування банку, в якому відкрито рахунок.

Для поширення пільг на членів сім'ї, пільговику необхідно надати оригінал документів, що підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про шлюб, свідоцтва про народження дітей та документи).

У разі звернення особи за наданням пільги не за зареєстрованим, а за фактичним місцем проживання, до заяви додається акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання, який складається посадовою особою виконавчого органу місцевої територіальної громади.

Звертаємо увагу! При заповнені заяви необхідно зазначити код ЄДРПОУ організацій, які надають послуги (ця інформація зазначена в квитанціях на оплату компослуг), та особові рахунки.

 ЯК ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ПРИЗНАЧЕННЯ ПІЛЬГИ ОНЛАЙН?

Подати документи на оформлення пільги можна online – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/). 

Пропонуємо покроковий алгоритм дій.

1. Перед тим, як приступити до подання заяви, потрібно підготувати скановані копії необхідних документів, зроблені з оригіналів.

2. Зайти на вебпортал електронних послуг ПФУ та авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

3. В особистому кабінеті на панелі зліва в розділі «Комунікації з ПФУ» обрати  опцію «Заява на житлову субсидію чи пільгу».

4. Надати згоду на дистанційне інформування та натиснути кнопку «Продовжити».

5. У спливаючому вікні «Заяви на житлову субсидію чи пільгу» обрати саме той розділ, який потрібний для призначення пільги. Якщо дані про пільговика не внесено до ЄДАРПу, то слід обрати опцію «Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги».

Якщо ж інформація про пільговика вже наявна в ЄДАРП, потрібно зайти в розділ «Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу» (п. 10 цієї Інструкції).

6. Зайшовши в розділ «Заява про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають на пільги», потрібно заповнити електронну форму: вказати персональні та адресні дані, інформацію про місце фактичного проживання та реєстрації пільговика, внести дані документів, що надають право на пільги. 

7. Додати до заяви підготовлені скан-копії документів.

8. Надати згоду на передачу та обробку персональних даних та натиснути кнопку «Сформувати заяву», розміщену в кінці онлайн-форми.

9. Перевірити дані сформованої заяви та надіслати до Пенсійного фонду України.

10. Зайшовши в розділ «Заява про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу», крім загальних даних про заявника, слід зазначити реквізити документа, що посвідчує особу, внести адресні дані та вказати інформацію про пільги (категорію пільговика, вид призначення, бажану дату призначення пільги), а також дані щодо виплати пільги (пошта чи банк).

11. Додати відомості про житлово-комунальні послуги, дані про домогосподарство, членів домогосподарства (учасників звернення), інформацію про доходи-витрати членів домогосподарства.

12. Надалі повторити всі дії, як і при подачі заяви про внесення відомостей до ЄДАРПу (з п. 8 цієї Інструкції): надати згоду на передачу та обробку персональних даних, натиснувши кнопку «Сформувати заяву», перевірити правильність заповнення сформованого документа та надіслати заяву до Фонду.

Також документи можна надати:

  • особисто звернувшись до будь-якого сервісного центру ПФУ, ЦНАПу або уповноваженої посадової особи виконавчого органу відповідних територіальних громад;
  • поштою - надіславши документи на адресу органу Фонду (у разі відсутності відомостей про пільговика в ЄДАРП необхідно надіслати поштою дві заяви встановленого взірця та власноруч завірені копії вищезазначених документів, які визначають право на пільгу).

Бланки заяв можна завантажити за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1041-2022-%D0%BF#Text;

  • через застосунок «Дія» (алгоритм дій аналогічний подачі документів через вебпорталі ПФУ).

Детальну інформацію можна отримати за номером «гарячої лінії» Головного управління ПФУ (0312) 61-40-49.