Інформація про намір здійснити зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення шляхом коригування
Інформація про намір здійснити зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення шляхом коригування
На виконання Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12.09.2018 року № 239, Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 року № 130, комунальне підприємство «Комунал-Сервіс» надає наступну інформацію:
Загальний розмір планового тарифу, поданого до виконавчого комітету Великоберезнянської селищної ради:
Плановий тариф на послуги з централізованого водопостачання – 80,10 грн./куб.м (в т.ч.ПДВ); послуги з централізованого водовідведення - 46,03 грн./куб.м (в.т.ч.ПДВ).
Структура планового тарифу, поданого до виконавчого комітету Великоберезнянської селищної ради:
Найменування показників |
Послуга з централізованого постачання холодної води (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
Послуга з централізованого водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|||
тис. грн на рік |
грн/м3 |
тис. грн на рік |
грн/м3 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Виробнича собівартість, у т. ч.: |
6 625 842,47 |
57,81 |
2 425 007,48 |
28,77 |
1.1 |
прямі матеріальні витрати, у т. ч.: |
5 293 705,58 |
46,19 |
983 780,88 |
11,67 |
1.1.1 |
електроенергія |
5 131 969,92 |
44,78 |
938 584,80 |
11,14 |
1.1.2 |
прямі витрати централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
1.1.3 |
інші прямі матеріальні витрати |
161 735,66 |
1,41 |
45 196,08 |
0,54 |
1.2 |
прямі витрати на оплату праці |
909 456,00 |
7,94 |
984 096,00 |
11,68 |
1.3 |
інші прямі витрати, у т. ч.: |
323 421,69 |
2,82 |
357 871,40 |
4,25 |
1.3.1 |
відрахування на соціальні заходи |
200 080,32 |
1,75 |
216 501,12 |
2,57 |
1.3.2 |
амортизаційні відрахування |
61 141,37 |
0,53 |
61 870,28 |
0,73 |
1.3.3 |
інші прямі витрати |
62 200,00 |
0,67 |
79 500,00 |
1,33 |
1.4 |
загальновиробничі витрати, у т. ч.: |
99 259,20 |
0,87 |
99 259,20 |
1,18 |
1.4.1 |
загальновиробничі витрати централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
1.4.2 |
загальновиробничі витрати з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
2 |
Адміністративні витрати, у т. ч.: |
602 500,00 |
5,26 |
650 600,00 |
7,72 |
2.1 |
адміністративні витрати централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
2.2 |
адміністративні витрати з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
3 |
Витрати на збут, у т. ч.: |
226 142,80 |
1,97 |
150 761,87 |
1,79 |
3.1 |
витрати на збут з централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
3.2 |
витрати на оплату праці |
172 800,00 |
1,51 |
115 200,00 |
1,37 |
3.3 |
відрахування на соціальні заходи |
38 016,00 |
0,33 |
25 344,00 |
0,30 |
3.4 |
амортизаційні відрахування |
|
|
|
|
3.5 |
матеріальні витрати на обслуговування квартирних засобів обліку (в т.ч. на періодичну повірку) |
|
|
|
|
3.6 |
послуги сторонніх організацій з обслуговування квартирних засобів обліку (в т.ч. на періодичну повірку) |
|
|
|
|
3.7 |
витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів |
9 867,95 |
0,09 |
6 578,64 |
0,08 |
3.8 |
інші витрати |
5 458,85 |
0,05 |
3 639,23 |
0,04 |
4 |
Інші операційні витрати |
194 717,52 |
1,70 |
7 463,74 |
0,09 |
4.1 |
інші операційні витрати з централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
4.2 |
інші операційні витрати з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
5 |
Фінансові витрати |
0,00 |
|
0,000 |
|
5.1 |
фінансові витрати з централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
5.2 |
фінансові витрати з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
0,000 |
0,0000 |
0,000 |
0,0000 |
6 |
Інвестиційна складова |
|
0,00 |
|
0,00 |
6 |
Повна собівартість |
7 649 202,79 |
66,74 |
3 233 833,09 |
38,37 |
7 |
Розрахунковий прибуток, у т. ч.: 5% |
0 |
|
0 |
|
7.1 |
чистий прибуток з централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
0 |
|
0 |
|
7.2 |
податок на прибуток з централізованого водопостачання/водовідведення для здійснення послуги з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
7.3 |
чистий прибуток з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
7.4 |
податок на прибуток з централізованого постачання холодної води/водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) |
|
|
|
|
8 |
Вартість послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) за відповідним тарифом |
|
|
|
|
9 |
Тариф на послугу з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), грн/м3 (з ПДВ) |
для одноповерхових будинків |
для п'ятиповерхових будинків |
для одноповерхових будинків |
для п'ятиповерхових будинків |
80,10 |
89,72 |
46,03 |
|||
10 |
Обсяг реалізації, тис. м3 |
114,6 |
84,3 |
Обґрунтування причин зміну тарифу.
В селищі Великий Березний, у сфері надання комунальних послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, виробником і виконавцем таких послуг є комунальне підприємство «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради (далі КП «Комунал-Сервіс»).
Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення востаннє переглядалися рішенням виконавчого комітету Великоберезнянської селищної ради № 39 від 08.05.2023 р. «Про встановлення шляхом коригування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП «Комунал-Сервіс»» та введені в дію з 01.06.2023 року.
Розмір діючого тарифу на послуги з централізованого водопостачання становить 28,38 грн./куб, на послуги з централізованого водовідведення – 16,73 грн./куб для населення смт Великий Березний.
Відсоток відшкодування затвердженим тарифом собівартості тарифу з надання послуг з централізованого водопостачання – 35 %, з централізованого водовідведення – 36 %.
Відсоток відшкодування плановим тарифом собівартості тарифу з надання послуг з централізованого водопостачання – 97%, з централізованого водовідведення – 98%.
Таким чином, з урахуванням зростання ціни на енергоносії, та необхідністю відокремлення плати за абонентське обслуговування зі структури тарифу, діючі тарифи не відшкодовують собівартість надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, у зв’язку з чим підлягають зміні шляхом перегляду тарифу та його структури.
В зв'язку з вище наведеними факторами та з урахуванням того, що з 10.06.2018 року вступив в дію новий Закон України «Про житлово-комунальні послуги», тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які надаються КП «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради підлягають зміні шляхом перегляду тарифу і його структури.
Введення нових тарифів планується з 01.12.2024 року.
Зміна основних складових тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення:
Найменування фактору |
Діючі тарифи |
Нові тарифи |
Зміна фактора в натуральних одиницях |
Зміна фактора, % |
Ціна електроенергії |
5,59125 |
10,26 |
4,66875 |
83 % |
Розмір мінімальної заробітної плати |
6700 |
8000 |
1300,00 |
19 % |
Фонд оплати праці (загальний) |
1 196 418 |
1 893 552,00 |
697134 |
58% |
Визначення відсотка зміни тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення
Категорія споживачів |
Діючі тарифи, грн./м3 |
нові тарифи, грн./м3 |
Зміна тарифів, грн./м3 |
Зміна тарифів, % |
Водопостачання |
||||
Населення |
28,38 |
80,10 |
51,72 |
76,05/61,53 |
Інші споживачі |
28,38 |
80,10 |
51,72 |
282 |
Водовідведення |
||||
Населення |
16,73 |
46,03 |
29,30 |
275 |
Інші споживачі |
16,73 |
46,03 |
29,30 |
275 |
В зв’язку із вищевикладеним, КП «Комунал-Сервіс» має намір здійснити зміну тарифів шляхом перегляду тарифу та його структури, з приводу чого, згідно діючого законодавства, звернувся до Великоберезнянської селищної ради для встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.
Усі зауваження і пропозиції від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань приймаються виконавчим комітетом Великоберезнянської селищної ради протягом 14 (чотирнадцять) календарних днів з дня оприлюднення проекту регуляторного акта в письмовому вигляді за адресою: 89000, смт. Великий Березний, вул. Шевченка, 12 тел. (03135) 2-38-87 та КП «Комунал-Сервіс» за адресою: смт. Великий Березний вул.Шевченка, 12, або на електрону пошту komunalsberez@gmail.com або за телефоном: 050-082-96-77.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту рішення виконавчого комітету Великоберезнянської селищної ради «Про погодження проекту рішення виконавчого комітету для обговорення «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення в смт. Великий Березний»
Опис проблеми.
Основними причинами перегляду тарифів на водопостачання та водовідведення є те що, діючі тарифи, затверджені рішенням Виконавчого комітету Великоберезнянської селищної ради № 39 від 08.05.2023 року «Про затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення КП «Комунал-Сервіс», не відшкодовують 100% вартості послуг.
З метою забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення підприємством, у відповідності з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим Постановою Кабінетів Міністру України від 01 червня 2011 року № 869 (з наступним змінами) проведено розрахунок тарифів на послуги водопостачання і водовідведення.
Формування тарифів здійснено відповідно до розрахунку тарифів на послуги водопостачання та водовідведення комунального підприємства «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради.
Внесено зміни до обсягів окремих витрат, з причин, які не залежать від підприємства, зокрема збільшення розміру окремих податків, розміру мінімальної заробітної плати, підвищення цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, необхідності відокремлення зі структури тарифу плати за абонентське обслуговування.
Калькулювання планових витрат, що включені до повної собівартості тарифу централізованого водопостачання та водовідведення, здійснено з розрахунку станом на 01.10.2024 року.
Планування витрат, що включені до повної собівартості здійснено з урахуванням планових витрат з операційної діяльності.
Як наслідок, підприємство відчуває нестачу власних обігових коштів, що негативно впливає на підготовку виробництва, сплату податків, своєчасні розрахунки за спожиту електроенергію, викликає порушення щодо умов виконання колективного договору.
Тому на розгляд громадськості селища виносимо рішення по встановленню тарифів на послуги централізованого водопостачання. Лише завдяки підвищенню тарифів можливе подальше надання послуг.
Мета та цілі регулювання регуляторного акта
З метою вдосконалення роботи з поліпшення послуг з водопостачання та водовідведення, забезпечення своєчасних розрахунків за спожиту електроенергію, стабілізації фінансового стану підприємства за рахунок збалансування доходів і видатків, створення економічного підґрунтя для переобладнання зношеного обладнання запроваджується встановлення нових економічно-обгрунтованих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення.
Тарифи на послуги.
При затверджені розрахункових тарифів, комунальне підприємство «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради зможе стабільно функціонувати та надавати якісні послуги.
Цілі регулювання.
Прийняття даного рішення має на меті привести тарифи на послуги у відповідність, що забезпечить:
- стабільність надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
- якість послуг:
- утримання у належному стані засобів виробництва;
- беззбиткову діяльність підприємства.
Механізм регулювання.
Шляхом застосування тарифів, які передбачені у запропонованому розрахунку, підприємство буде отримувати достатню суму надходжень для забезпечення своєчасної сплати енергоносіїв, утримання мереж та виплати заробітної плати, своєчасного та повного внесення підприємством платежів до бюджету, внесків до обов’язкових фондів та недопущення заборгованості із заробітної плати.
Рішення про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення буде єдиним документом, відповідно до якого споживачам послуг буде проводитись нарахування плати за послуги водопостачання та водовідведення.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Альтернативним способом для повного покриття витрат, пов’язаних із наданням КП «Комунал-Сервіс» послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення є надання комунальному підприємству «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради дотацій із селищного бюджету в повному обсязі на відшкодування фактичної собівартості з урахуванням рівня рентабельності. Однак, запровадження даного способу фактично не можливе через відсутність відповідних коштів у бюджеті.
Таким чином, альтернативні методи не можливі, тому вирішення проблеми можливе лише у разі встановлення тарифів на послуги водопостачання та водовідведення.
Вигоди та витрати.
1. Сфера інтересів підприємства
Вигоди:
- надання послуг належної якості;
- відновлення основних засобів;
- стабільна робота підприємства.
2. Сфера інтересів споживачів.
Вигоди:
- отримання послуг водопостачання своєчасно, на належному рівні та належної якості;
Витрати:
- збільшення витрат на оплату послуг.
Обґрунтування можливості досягнення цілей.
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути такі зовнішні фактори, як значні темпи інфляції, зміни в чинному законодавстві.
Можливість досягнення цілей є цілком реальною у зв'язку з тим, що метою прийняття зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення проблем.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Базове відстеження регуляторного акту буде проведено до дня набрання чинності регуляторним актом. Повторне відстеження регуляторного акту буде проведено через рік після набрання чинності прийнятого регуляторного акту. Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.